Itiksen Tubelounge tekee tubettamisen tutuksi koko perheelle

Kauppakeskus Itis ja vaikuttajamarkkinointitoimisto Splay One lanseeraavat Tubeloungen, jossa tubettaminen tuodaan tutuksi niin lapsille ja nuorille – kuin vanhemmillekin. Loungessa voi katsoa tilaan tuotettuja ohjelmasarjoja, kuten Tubekoulu-kokonaisuuden sekä kokeilla itse tubettamista.

Vaikka lähes jokainen nuori kuluttaa YouTubea aktiivisesti, monilla ei ole kuitenkaan kokemusta omien videoiden tekemisestä. Itiksen Tubeloungen idea on tutustuttaa koko perhe YouTuben ja videoiden maailmaan sekä tarjota mahdollisuus kokeilla tubevideon kuvaamista. Loungessa on katsomo ja screen videoiden katsomiseen sekä tila ja välineet oman videon kuvaamiseen.  

Tubettaminen perheen yhteiseksi harrastukseksi

Itiksen Tubelounge on maksuton ja turvallinen tila, jossa videoiden tekemiseen tutustutaan Suomen suosituimpien tubettajien johdolla. Se tarjoaa myös vanhemmille vinkkejä tubettamiseen ja some-turvallisuuteen. Splay One on Loungen yhteistyökumppani, joka konsultoi ja tuottaa sisältöä tilaan.

”Tubettaminen halutaan tuoda tutuksi myös vanhemmille, koska se on monille hyvin vierasta ja huoli omista lapsista tubemaailman pyörteissä on yleistä. Tubelounge mahdollistaa videoiden tekemisen ja katselemisen yhdessä perheen kanssa valvotussa ympäristössä”, kertoo Essi Kivitie, Splay One Finlandin operatiivinen johtaja.  

Kauppakeskus Itis haluaa panostaa entistä enemmän viihdekonsepteihin. Itikseen avautui loppuvuodesta Suomen ainoa IMAX®-elokuvateatteri Finnkino Itis ja nyt avautuva Tubelounge tukee elämyksellisyyden lisäämistä kauppakeskukseen.

”Lapsiperheet ovat hyvin tärkeä kohderyhmä meille ja Tubeloungessa perheet voivat viettää hetken yhteistä aikaa shoppailun lomassa. Splay-yhteistyöhön kuuluu lisäksi useita Suomen suurimpien tubettajien tähdittämiä tapahtumia, joiden tiedämme houkuttelevan Itikseen suuren määrän faneja. Investoimme yhteistyöhön kuusinumeroisen summan, jotta voimme tarjota Itiksen asiakkaille laadukasta sisältöä ja elämyksiä”, Itiksen markkinointijohtaja Anna Homén toteaa.  

Tubettajat ovat nykypäivän rokkistaroja

Tubettaminen, eli omien videoiden tekeminen ja niiden jakaminen on todella suosittu harrastus lasten ja nuorten keskuudessa ja se kasvaa jatkuvasti myös vanhempiin tekijöihin. Tubettajat ovat tämän päivän supertähtiä, joita seurataan ja fanitetaan intohimoisesti. Heidän mielipiteensä vaikuttavat katsojiin siinä määrin, että nykyään YouTube on yksi merkittävimmistä mainonnan kanavista.

Suomen ensimmäisen vaikuttajamarkkinointitoimiston Splay Onen rosterissa on tällä hetkellä noin 60 vaikuttajaa, joista osa tienaa kaiken elantonsa tubettamisella. Itiksen Tubeloungen videosisältö on heidän konseptoimaansa ja ohjelmakokonaisuudet ovat nähtävissä ainoastaan Itiksen Tubeloungessa.

Tubelounge on auki lauantaisin klo 10-20, ja pidempiä jaksoja loma-aikoina. Koululuokat ja muut ryhmät voivat varata Loungen omaan käyttöönsä. Tiedustelut sähköpostitse osoitteeseen: markkinointi@itis.fi

Tubelounge avautuu yleisölle lauantaina 9.2. Lauantaina 2.2. nähdään tubettaja Miklu Backin Mike Show sekä seuraavat Tubeloungeen tuotetut sisältökokonaisuudet:

  • Tubekoulu on Pinkku Pinskun ja Mike Bäckin juontama kolmiosainen videosarja, jossa katsojalle opetetaan keskustelun ja käytännön vinkkien avulla, kuinka päästä alkuun tubettajana. Sarja inspiroi ja ohjaa nuoria tubettamisen suuntaan.
  • Style it is on muotisarja, jossa neljä tubettajaa keskustelee tyyleistä ja muodista ennakkoluulottomasti. Mukana ovat YouTube-suosikit Sara-Karoliina, Pernilla Böckerman, Nelli Orell sekä Julia Ahonen.

Avajaisten jälkeen uusia sisältökokonaisuuksia julkaistaan säännöllisesti, jotta Tubeloungessa on kiinnostavaa vierailla aina uudelleen. Tulevia sisältöjä ovat mm.:

  • Turvallisesti somessa on supersuositun Roni Backin kolmiosainen sarja, jossa opetetaan nuorille somen käyttöä turvallisesti. Mukaan nostetaan kuumia aiheita, kuten medialukutaito ja somekiusaaminen. Sarja yhdistelee vakavaa asiaa ja Ronin hersyvää huumoria. Sisältö sopii niin lapsille kuin aikuisillekin.
  • Vauhdikkaassa viihdesarjassa kilpaillaan Tik Tokien luovassa maailmassa. Neljä vaikuttajaa muodostaa kaksi joukkuetta. Joukkueet  kilpailevat siitä, kumpi onnistuu tekemään viraalimman Tik Tok -videon.
  • Erityisesti nuorille pojille suunnitellussa pelisarjassa sukelletaan pelimaailmaan. Neljä huippusuosittua pelivaikuttajaa kisaa toisiaan vastaan supergamingskabassa. Sarjan maailma on peligenrelle tyypillinen ja sisällöissä näytetään paljon itse pelaamista.

Lisätiedot:

Anna Homén
Head of Marketing, Itis
050 403 4220 / a.homen@cc-real.com

Essi Kivitie
COO, Splay One Finland
essi.kivitie@splayone.com /+358 43 8200 997

Kauppakeskus Itiksessä asioi vuosittain yli 17 miljoonaa asiakasta, joita palvelee yli 120 myymälää, yli 40 kahvilaa ja ravintolaa sekä kymmeniä kaupallisia ja julkisia palveluita. Itiksessä sijaitsee myös Suomen ainoa IMAX®-elokuvateatteri Finnkino Itis. Kauppakeskus Itiksen omistavat ja sitä operoivat Morgan Stanley Real Estate Investing ja CC Real. www.itis.fi

Splay on Suomen ensimmäinen YouTube-verkosto. Splay Suomi yhdistää brändit Suomen suosituimpiin sosiaalisen median vaikuttajiin. Splay konseptoi ja toteuttaa mainostajille kampanjoita verkostonsa kanavissa eri sosiaalisen median palveluissa kuten YouTubessa, Instagramissa ja Snapchatissa. Splayn verkostoon kuuluu 60 kanavaa, joista tunnetuimpia ovat Mmiisas, Deata, Janni Hussi, Soikkuu, Jaakko Parkkali, Eeddspeaks, Pinkku Pinsku ja Arttu Lindeman

Painokelpoisia kuvia ladattavissa täältä.